Menu

27 listopada 2022

Odciski - ciemna strona Pole Dance i Aerial Hoop

Odciski - ciemna strona Pole Dance i Aerial Hoop

Obok męki z zakwasami i siniakami, często występują w pakiecie z Pole Dance lub Aerial Hoop odciski na dłoniach. 

Nie znam cud preparatu, który zregenerowałby mi rany w jedną noc. Foto poniżej będzie z otwartą już raną następnego dnia, jeśli ktoś mdleje lub ma inne skutki uboczne na taki widok, musi wyjść. Tutaj moja dłoń już z zerwanym odciskiem: 

Odciski - ciemna strona Pole Dance

Najlepiej póki co dla mnie, działać w takich przypadkach tak:

  • Od razu jak zauważę odciski, biegiem do łazienki zmyć resztki magnezji - jest ona z alkoholem, więc w połączeniu z otwartą raną powoduje cudny ból.
  • Tego samego dnia darować sobie hojrakowanie, zejść na ziemię. Poraniona ręka nie ma już chwytu. Przeznaczyć te ostatnie minuty na co innego, co nie wymaga siły rąk, np. rozciąganie.
  • Uważać na kontakt rany ze środkami niesprzyjającymi gojeniu się ran. Ale nie używam plastrów. Nie boję się blizn, o dziwo w tym miejscu jeszcze nigdy nie skończyło się to bliznami.
  • Dbać o dłonie nie tylko od święta. Codzienny rytuał przynajmniej raz dziennie smarowanie dłoni kremem, chociaż na noc, a jeszcze lepiej olejkiem. Zadbane dłonie lepiej znoszą trudne warunki. Nałożona na ranę warstwa kremu też sprawia, że trochę mniej rana boli.
Czy to sprawi, że już nigdy nie będę mieć odcisków? Nie. Najgorzej po długiej przerwie typu pół roku. Moje dłonie dosłownie się cofają w rozwoju. To zdjęcie co zamieściłam wyżej jest tego dowodem.

Patrząc z perspektywy czasu też widzę, że właśnie przez to, że treningi odbywają się boso, to mam też pełno odcisków na stopach. Latem to samo, gdy chodzę po działce boso, mimo że jest to dobre na mój problem z płaskostopiem, to jednak skutek uboczny w postaci odcisków potęguje. Jak w porę nie zrobię uczciwie pedicure, i nie będę kontynuować codziennego dbania o stopy, to kończy się to u mnie stwardnieniami. Takimi stwardnieniami, że muszę wpierw wymoczyć odciski w wodzie z mydłem przynajmniej 10 minut, żeby odmokły. Następnie pumeksem lub frezarką usunąć. Dopiero na to kremy, inaczej warstwa rogowa potrafi się u mnie zrobić tak twarda, że również zacznie skóra pękać do ran otwartych, a żadne kremy wtedy nie pomagają.
Cytując klasyka: "lepiej zapobiegać, niż leczyć."

Fajnie by było, gdyby inne Pole Dance'rki też się wypowiedziały, jak sobie radzą z urokami naszego sportu.

5 komentarzy:

  1. Uprawiając ten sport, nie trudno nabyć się odcisków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, że dzielisz się tak ważnymi informacjami dla osób, które zmagają się z podobnymi problemami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, znam ten ból, chociaż przyczyny sa inne. Zwłaszcza te problemy ze stopami znam. Nie raz zaliczyłam takie stwardnienie, że własnie potem pekanie, rany i cuda na kiju. Stopy moczę w kicie pszczelim, dwa razy w tygodniu ścieram stwardnienia i codziennie, a nawet dwa razy dziennie smaruje kremem. Ale na dłonie nic nie podpowiem, bo to inny rodzaj problemu. Ja mam od gitary stwardniałe cakiem opuszki palców na lewej ręce. W zasadzie nie mam w nich czucia, mogę wbijac te struny godzinami w palce ;p Ale to nie jest problem, tylko ułatwienie. Najgorzej zrobić przerwę w graniu. Po miesiącu sanatorium te stwardnienia mi zeszły częsciowo i był trochę ból, zanim wróciło pełne "utwardzenie". Hmmmm.... może to jest jakies rozwiązanie? Nie usuwaj tych odcisków, niech zostaną i będa stanowiły zabezpieczenie?

    OdpowiedzUsuń

Nieopłacone linki nie są zatwierdzane. Chcesz się na tej stronie zareklamować? Sprawdź zakładkę Reklama :)
Prosimy o dodanie bloga do listy wyjątków filtrów reklam, z szacunku do naszej pracy, dzięki reklamom możemy utrzymać wysoką jakość treści.