Menu

08 marca 2023

Jak zarabiać na blogu i profilach w social mediach? - Programy partnerskie




Byłabym kłamcą, gdybym próbowała wciskać kit, że blog to "tylko hobby". Mój blog na którym teraz jesteś, od początku miał być w celach zarobkowych… jeszcze nawet adresu nie było, ja już niosłam wesołą nowinę znajomym, że siadam poważnie do pracy i będę tym razem zarabiać uczciwie (bo sprzedanie jako dziecko zabawkę używaną Tamagothi ze zużytą baterią, za cenę wyższą niż nowego, bądźmy szczerzy, mało etyczne to było). Czas na wolontariat w internecie też miałam jako dziecko, po przekroczeniu magicznej dwudziestki, "wypadałoby" pomyśleć poważniej o tym, co się robi w internecie. 

Legendy o sposobach zarabiania w Internecie zaskoczyłyby już nawet twórców filmów Hollywoodzkich. Oto jeden z sposobów, jak ja zarabiam, może któryś z sposobów sprawdzi się też u Ciebie:  

Program partnerski


Czyli rozwiązanie które interesowało mnie od samego początku, a jako ostatnie zaczęło przynosić zyski, bo nie dopracowywałam w przeszłości linków. Typowe skutki braku doświadczenia. Usługodawcą z którego korzystam systemu jest ceneo.pl.

Oto w skrócie, jak działa:
1. Umieszczam link afiliacyjny w treści posta na blogu, lub opisie pod filmem na YouTube. 
2. Odbiorca jak klika w link (system usługodawcy z którego ja korzystam) zostaje skierowany na platformę usługodawcy programu partnerskiego. Tam widzi listę różnych sklepów, z którymi współpracuje program partnerski i może sobie porównać ceny jednego wybranego produktu. Tam może albo przeklikać się do wybranego sklepu – i tu wtedy naliczona jest dla mnie odpowiednia prowizja. Lub kupić produkt bezpośrednio na platformie usługodawcy – i tu także leci dla mnie prowizja. 
3. Zarabiam prowizję od sprzedaży. 
4. Ulubiona część pracy: wystawianie faktur. 

Moje linki afiliacyjne można łatwo odróżnić od wykupowanych wpisów sponsorowanych. Stosuję praktycznie zawsze formułkę: <na końcu posta> <powtarzam nazwę produktu> "możecie zamówić TUTAJ."
Pod słowem TUTAJ zamieszczam link afiliacyjny.

Prościej i uczciwej już się nie da. Posty na blogu i opisy pod filmem będą dostępne do końca mych dni, czyli będę mieć uczciwą emeryturę. Ponieważ kliki nie mają ograniczeń czasowych i ilościowych, odbiorcy mogą klikać w nieskończoność. Co najwyżej wpisy będą po kilku latach mogły wymagać aktualizacji, jeśli producent wycofa produkt z rynku, i nie będzie już dostępny do kupienia. 
Link afiliacyjny w żaden sposób nie wpływa na cenę zakupu. Cenę produktu ustanawia zawsze sprzedawca. 

Dla osób które jeszcze nie posiadają działalności gospodarczej, większość programów partnerskich ma rozwiązanie do rozliczeń w formie umowy cywilno-prawnej. Próg wypłaty środków zależy od regulaminu danego usługodawcy. 

Jeżeli planujesz w ten sposób zarabiać, w pierwszej kolejności sprawdź warunki jakie oferuje dany usługodawca. Może być tak, że tematyka którą masz zamiar poruszać na swojej stronie, będzie z góry wykluczona. W przypadku usługodawcy, z którego ja korzystam, informacja jest o tym zawsze wyświetlana w kreatorze, gdy chcę zrobić kolejny link afiliacyjny:  

Jak zarabiać na blogu i profilach w social mediach? - Programy partnerskie

Czasem w ofertach pracy dla przedstawicieli handlowych można również doczytać warunek, że wynagrodzenie opiera się o system prowizyjny. Jak zadzwonisz do firmy usługowej, najczęściej agencje pracy lub agencje marketingowe, i zapytasz, czy działają na zasadzie programu partnerskiego, usłyszysz odpowiedź „jak najbardziej”, „tak potrzebujemy handlowców”. Także model ten jest coraz częściej spotykany, a przez rosnące koszty zatrudnienia przez ZUS, będzie coraz częściej wybierany. Hasła „program partnerski”, a „przedstawiciel handlowy” są coraz częściej stosowane zamiennie.

UWAGA - musimy mieć świadomość, żeby nie być rozczarowanym z zarobków i nie porzucić zawczasu właściwej pracy - jeśli dodajemy linki afiliacyjne do produktów, które są dostępne w sklepach konkurencji lub stacjonarnie - nigdy nie będziemy mieć 100% zarobku z naszej pracy. Musimy mieć świadomość, że zawsze trafi się ktoś, kto zapozna się z naszym artykułem, odpisze nazwę produktu lub zrobi screna do telefonu, pójdzie do sklepu stacjonarnego i tam dokona zakupu. Ominie nas wtedy prowizja.
Tak samo jak, gdy pozyskamy na usługę/produkt jakiegoś klienta, a ten nagada koledze/kuzynowi/sąsiadowi/przypadkowej osobie w autobusie o danej firmie, przekaże namiar bezpośrednio do menagera lub innej osoby decyzyjnej ponad nami, dla której jesteśmy tylko wykonawcą - również ominie nas prowizja. Nikogo wtedy nie obchodzi, że to ty pierwszy wprowadziłeś firmę/usługę na rynek.


Post jest też autopromocją, fragmentem mojego e-booka. Więcej o prowadzeniu firmy przy użyciu internetu dowiesz się z mojego e-booka Jestem Prywaciarzem. Dostępny w formacie PDF na EmpikFansi i Legimi.

Jestem Prywaciarzem

7 komentarzy:

  1. Nie mam niestety na to wszystko czasu. Tak jakoś mi się ułożyło, ale widzę, że wiele pań w ten sposób zarabia czy też dorabia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za ten tekst! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ze się z tym dzielisz . Jest to pomocne

    OdpowiedzUsuń
  4. Również dziękuję za ten tekst!
    Niby bloga prowadzę hobbystycznie, ale fajnie byłoby choć w jakimś stopniu spieniężyć swoje zaangażowanie w pewne działania.
    Ratują mnie chyba współprace barterowe, bo wtedy mam świadomość, że jednak jakiś zysk jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam, że blog nawet jeśli jest to nasze hobby, to nic złego jeśli dostajemy z niego jakieś wynagrodzenie. Często widzę, ile blogerzy wkładają czasu i pracy w swoje wpisy, odwiedzanie innych blogów, itp. itd. i powinno to zostać docenione. Sama nie mam takiej potrzeby, jednak na pewno bym się nie pogniewała, gdyby moja działalność Internetowa się rozrosła, gdyby przynosiło mi to zyski. Denerwuje mnie jednak, gdy wpadają do mnie ludzie i piszą "o, ale fajnie " i taki spam zwyczajny, a na blogu same reklamy ;/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. My beautiful friend, how are you!
    I'm sorry, the translator doesn't work, I don't know what's wrong...
    but I wish you a wonderful weekend. Sending big hugs!

    OdpowiedzUsuń

Nieopłacone linki nie są zatwierdzane. Chcesz się na tej stronie zareklamować? Sprawdź zakładkę Reklama :)
Prosimy o dodanie bloga do listy wyjątków filtrów reklam, z szacunku do naszej pracy, dzięki reklamom możemy utrzymać wysoką jakość treści.