Menu

02 maja 2023

Jak zarabiać na blogu i profilach w social mediach? - Posty sponsorowane

Wariant 1: firma składa zamówienie na wpis wykonany przez moją firmę. Określa co ma być zawarte we wpisie: czas przez jaki okres wpis ma znajdować się w niezmienionej postaci na stronie, temat, długość znaków (łącznie ze spacjami), ilość linków, ilość zdjęć. Często tutaj podaje źródło zdjęć. Wykonuję zlecenie i przekazuję firmie do wglądu i akceptacji. Jeśli treść jest zatwierdzona, publikuję na blogu. 

Wariant 2: firma dostarcza gotowy tekst, ja go zamieszczam na blogu. 

Rozliczenie: początkowe lata było umową o dzieło, z czasem po zalegalizowaniu firmy faktura. 

Jak dochodzi do zawarcia tego typu usługi? 
  • Firma może zgłosić się do mnie bezpośrednio z zapotrzebowaniem na usługę.
  • Agencja marketingowa może być pośrednikiem w transakcji – negocjować warunki z reklamodawcą, ustalać wytyczne odnośnie do tematu i długości wpisu, stawki. 
  • Mogę też bezpośrednio zgłaszać się do firm z propozycją. Aby to działanie przynosiło wyniki, zgłaszam się do firm, które już mają zapotrzebowanie na tego typu usługę – opublikowały informację na portalu społecznościowym lub na stronie pośredniczącej w działalności influencerskiej. 

Samodzielnie prosto do firmy również mogę zgłosić się z propozycją, ale z doświadczenia wiem, że to jest działanie najmniej opłacalne, najczęściej takie wiadomości są po prostu ignorowane.


Szczegóły usługi i warunki współpracy opisałam w zakładce Reklama.


Post jest też autopromocją, fragmentem mojego e-booka. Więcej o prowadzeniu firmy przy użyciu internetu dowiesz się z mojego e-booka Jestem Prywaciarzem. Dostępny w formacie PDF na EmpikFansi i Legimi.

Jestem Prywaciarzem

4 komentarze:

  1. Przydatne informacje, fajnie że poruszasz ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupełnie nie mam pojęcia w jaki sposób działa "polityka" zarabianiu na blogi. Bo jak widzę płatne teksty, na poziomie, który wstydziłabym się napisać ot tak roboczo. To nie wiem, czym kieruja się zleceniodawcy 😃

    OdpowiedzUsuń

Nieopłacone linki nie są zatwierdzane. Chcesz się na tej stronie zareklamować? Sprawdź zakładkę Reklama :)
Prosimy o dodanie bloga do listy wyjątków filtrów reklam, z szacunku do naszej pracy, dzięki reklamom możemy utrzymać wysoką jakość treści.