Menu

27 grudnia 2023

Unikaj naciągaczy telefonicznych - praktyczne wskazówki

Inspiracją do tego posta był dzisiejszy telefon z call center, aż dziwne, że tam jeszcze ludzie są. Ostatnie telefony sprzedażowe z call center były wykonywane przez boty. Nawet jak ostatni raz (majówka w zeszłym roku) wzywałam lawetę to moje zgłoszenie przyjął automat. Postem tym odreaguję wnerw jaki zrobiła mi konsultantka, i jeszcze raz przyznam się do błędu z przeszłości, którego po dziś dzień bardzo żałuję.

Tak, byłam etatowcem. Tak, dałam się nabrać na łatwe pieniążki w call center. Tak, jadłam przeterminowany ryż. Tak, kradłam papier toaletowy z publicznych toalet. Także, wiadomo kto z naszego (nie)rządu nie żartował, jak mówił "Polacy mają z@pierd@l@ć za miskę ryżu". Tak, to był błąd i żałuję tego.

Kiedy jeszcze byłam etatowcem to funkcjonowało u nas GIODO, pamiętacie? Jesteśmy dinozaury internetu XD
Dziś mamy jego następcę RODO. Chyba każdy z nas się łudził, że po jego wprowadzeniu skończy się telenaciąganie, a jak jest naprawdę każdy widzi po połączeniach w swoim telefonie.

Jedyne co się zmieniło to odpowiedź telenonsultanta na nasze pytanie "dlaczego dzwonicie na ten nr?"
- Za czasów GIODO: "Pana/Pani numer został wylosowany przez nasz system"
- Za czasów RODO: "Wyraził/a Pan/Pani zgodę na kontakt telefoniczny marketingowy".
Obydwa teksty to gówno-prawda. No ale Ameryki tym nie odkryłam, to już każdy kto choć raz miał niechcianą próbę oferty wepchania telefonicznie już wywnioskował z własnego doświadczenia.

Jak pozbywam się tego nieproszonego debilizmu?

Jako były etatowiec w takim miejscu wiem jak wyglądają ich systemy. Wiem co się wyświetla na komputerze jak wydzwaniają. Więc moja stała śpiewka praktycznie zawsze wygląda tak samo: 
- <powitanie konsultanta>
- Ja: "Dlaczego ten numer telefonu jest w waszej bazie?"
- Konsultant: "Została wyrażona zgoda na marketing"
- Ja: "Nie. Nigdy. Usuńcie ten numer telefonu z waszej bazy danych, łamiecie w tym momencie przepisy RODO."

W tym momencie nastąpi któryś z poniższych scenariuszy:

a) - Konsultant: "Nie mogę tego zrobić"
- Ja: "Wiem co widzisz na komputerze, też byłam w tym miejscu i możesz to zrobić".
Tu w zależności jak ktoś jest nachalny i bez sumienia albo usiłuje wciskać kit, że nie może tego zrobić - a może, wystarczy, że podczas tego połączenia kliknie przycisk "Poczta głosowa" i automat wyrzuca dany nr z bazy.
Lub jak ktoś nie ma sił albo nie zależy mu na tym etaciku to tylko się rozłącza i czeka na kolejne połączenie.

b) - Konsultant: "Dobrze już kasuję i przepraszam za zamieszanie, życzę miłego dnia, dowidzenia" - bardzo rzadki scenariusz, ale czasem się zdarza.

+ Zawsze na koniec korzystam z opcji w telefonie "Zablokuj numer". Ten kto wynalazł tę opcję zasługuje na nagrodę Nobla!


Nie ma sensu co się pastwić i wyżywać na konsultantach, to też są ludzie. Oni naprawdę nie dzwonią akurat do nas na złość, tylko komputer wybiera za nich numer, oni tylko siedzą przy biurku w boksie i pod biurkiem cały dzień przeglądają Instagrama. Oni też nie zarabiają fortuny tylko oczywiście najniższą krajową, i czasem jakiś grosik za "wynik". Po prostu mamy czasem pecha, jak trafi się ktoś z kłótliwym i agresywnym charakterem. 


[POST NIESPONSOROWANY]

5 komentarzy:

  1. Do mnie też dzwonią. Dodaję ich numery do czarnej listy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio uporczywie dzwoniła fotowoltaika do mnie. ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio byłam zaskoczona jak dzwoniłam po taksówkę i rozmawiałam z botem. Niestety ( albo na szczęście) bot nie rozumie nazwy ulicy, na której mieszkam i za każdym razem przełącza mnie do człowieka.

    Staram się być empatyczna w stosunku do pracowników call center. Zawsze kulturalnie mówię, że nie jestem zainteresowana. Denerwują mnie konsultanci, którzy nie zwracają uwagi na to, że chcę coś powiedzieć, tylko dalej recytują wyuczoną regułkę.

    Pracowałam kiedyś jako teleankieterka i nie miałam możliwości usunięcia telefonu z bazy. Mieliśmy powiedziane, że kiedy trafi się konfliktowa osoba, mamy zawołać kierowniczkę. Niestety nie miałam płacone za godzinę, tylko za skończone ankiety:/

    A z blokowaniem numeru też różnie bywa. Wiele razy było tak, że zablokowałam jeden i wtedy z innego dzwonili.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasami potrafią być bardzo nachalni, ja zawsze blokuję, ale nie zawsze to skutkuje.

    OdpowiedzUsuń

Nieopłacone linki nie są zatwierdzane. Chcesz się na tej stronie zareklamować? Sprawdź zakładkę Reklama :)
Prosimy o dodanie bloga do listy wyjątków filtrów reklam, z szacunku do naszej pracy, dzięki reklamom możemy utrzymać wysoką jakość treści.