Menu

09 stycznia 2023

Jak pożytecznie zużyć stare i przeterminowane kosmetyki?

Jak pożytecznie zużyć stare i przeterminowane kosmetyki?

Współlokatorzy już się wyprowadzili i zostawili po sobie pełno pamiątek? Nie mają zamiaru przyjechać po resztę swoich rzeczy, bo już pojechali autostopem do Turcji... znam ten motyw. O ile zawartość lodówki można skonsumować, tak z kosmetykami już zaczyna sytuacja się komplikować. Szczególnie wtedy, kiedy mamy inny typ skóry niż nasi byli lokatorzy. Szampony lub próbki szamponów, choć mogą wydawać się bezużyteczne, kiedy już się przeterminują lub nie odpowiadają naszej skórze, nadal można je wykorzystać do innych celów. Less waste to trend, który zyskuje na popularności, a jednym z jego filarów jest właśnie redukcja ilości odpadów. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zwraca uwagę na ekologię i chce żyć bardziej zrównoważonym stylem. Jednym z ważnych aspektów ekologii jest redukcja ilości odpadów, co prowadzi do zwiększenia użyteczności przedmiotów oraz ochrony środowiska.


Szampon jako środek do mycia podłóg

"Ten szampon to się nadaje jedynie do mycia podłóg!" pamiętasz tę myśl, kiedy rozpoczynałaś drogę w świadomym dbaniu o włosy? Okazuje się, że wcale nie myślałaś źle. Faktycznie niektóre szampony sprzed naszej włosowej ery nadają się co najwyżej do mycia podłóg. Ja już tak pełno butelek przeterminowanych szamponów po byłych bywalcach zużyłam, zamiast wyrzucać praktycznie całe nieotwarte opakowanie. Less waste i duch eko dalej obecny.

Szampon jako środek do prania

Kiedy skończył mi się szampon w kostce, którego używałam do prania ręcznego mojej jedwabnej poszewki i gumek do włosów, zaryzykowałam wlanie odrobiny szamponu do pralki. Ustawiłam pranie na tryb delikatne, najkrótszy czas i temperaturę 30°C. Żeby zminimalizować ryzyko uszkodzenia o bęben pralki, włożyłam wpierw poszewkę i gumki do zwykłej poszewki, i dopiero do pralki. Jak na razie nie ma przez to uszkodzeń, wszystko wyprane, nie traciłam czasu na pranie ręczne. Poszewka ma już ponad 2 lata więc cieszę się, że dalej się trzyma.

Szampon jako środek do czyszczenia szczotek do włosów

Umyć przeterminowanym szamponem pędzle do makijażu trochę bym się jednak bała… ale szczotki do włosów już tak. Nic się szczotkom nie stało, wyczyściłam je, tak jak chciałam.

Nieodpowiadający twoim potrzebom szampon może być użyty do czyszczenia gumowych dywaników samochodowych

Jednym z takich zastosowań jest czyszczenie gumowych wycieraczek samochodowych. Wycieraczki samochodowe to elementy, które są stale narażone na działanie czynników atmosferycznych, w tym deszczu, śniegu i błota. Dlatego też, po pewnym czasie, brud i osady mogą osadzić się na gumowych elementach wycieraczek. Aby zwiększyć żywotność wycieraczek, ważne jest ich regularne czyszczenie. Przeterminowany lub nieodpowiadający twoim potrzebom szampon może okazać się skutecznym narzędziem do czyszczenia gumowych dywaników samochodowych. Właściwości myjące zawarte w szamponie pomogą usunąć brud i osady. Jak używać szamponu do czyszczenia wycieraczek samochodowych? To proste. Wystarczy nabrać niewielką ilość szamponu na gąbkę lub miękką szczoteczkę i dokładnie oczyścić gumę wycieraczek. Następnie spłukać wodą i pozostawić do wyschnięcia. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że nie należy używać zbyt mocnych produktów, które mogą uszkodzić gumę wycieraczek. W związku z tym lepiej użyć łagodnego szamponu do włosów, który nie zawiera silnych detergentów.

Podarte koszulki i leginsy jako szmata do mycia podłóg czy ścierania kurzu

Podarte koszulki i leginsy to często przedmioty, które wyrzucamy do kosza na śmieci, nie zdając sobie sprawy z faktu, że mogą one być użyteczne jeszcze długo po swoim „żywocie”. Zamiast kupować specjalne szmatki do sprzątania, które i tak po pewnym czasie trafiają na wysypiska śmieci, warto wykorzystać to, co już mamy w domu i przedłużyć żywotność tych rzeczy. Podarte tkaniny, takie jak bawełniane koszulki i legginsy, są idealne do mycia podłóg czy ścierania kurzu. Są one miękkie i delikatne, co sprawia, że nie rysują powierzchni, a jednocześnie są wystarczająco wytrzymałe, aby wycierać zabrudzenia z różnych powierzchni. Aby wykorzystać dziurawe już koszulki i leginsy jako szmatki, wystarczy je pokroić na mniejsze kawałki i wykorzystać do mycia podłóg, ścierania kurzu, czy do wycierania mebli. W ten sposób oszczędzimy pieniądze, które musielibyśmy wydać na specjalne szmatki do sprzątania, a jednocześnie zmniejszymy ilość odpadów, które trafiają na wysypiska śmieci.


Próbki szamponów do mycia akcesoriów do makijażu

Próbki szamponów są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą skutecznie oczyścić swoje akcesoria do makijażu, ale nie chcą wydawać dużo pieniędzy na specjalne produkty do ich czyszczenia. Szampony są łagodne i skutecznie usuwają resztki makijażu, tłuszczu i bakterii z akcesoriów do makijażu. Jedna próbka szamponu wystarcza mi na umycie wszystkich moich pędzli do makijażu i gąbeczki. Więcej o myciu pędzli do makijażu, dlaczego to takie ważne i jak często należy to robić pisałam w tym poście. Bonus, pędzle są bardzo delikatne i miłe w dotyku po użyciu szamponu z gliceryną w składzie.


Oczywiście, jeśli produkty, których masz zamiar użyć nie uległy zepsuciu i nie śmierdzą, bo chyba nikt nie chciałby smrodu we własnym domu. W ten sposób, przeterminowany lub nieodpowiadający twoim potrzebom produkt nie musi lądować w koszu. Możesz wykorzystać go do czyszczenia przedmiotów i pomieszczeń codziennego użytku, co pozwoli Ci oszczędzić pieniądze na zakupie specjalistycznych środków czyszczących, a jednocześnie zadbać o swoją przestrzeń. Wykorzystanie we wspomnianych pomysłach produktów to prosty sposób na wprowadzenie zmiany w naszym życiu i przyczynienie się do ochrony środowiska. 

Dlaczego więc nie spróbować?



[POST NIESPONSOROWANY]

23 komentarze:

  1. Wow, jako środek do mycia podłóg to świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też używam szamponu do czyszczenia szczotek do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne pomysły na przeterminowane kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pisze ten komentarz 3 raz przez reklamy wyrzuca z okna komentowania . Szampon to uniwersalny produkt ja go używam do czyszczenia pędzli bo lepiej schodzi brud z włosia . Nie mogła się tez się zalogować wiec pisze jako anonim Venus Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie o tym nie pomyślałam żeby wykorzystać go jako środek do podłóg - choć muszę przyznać, że rzadko zostaje mi tzw szampon out of date

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne pomysły 😀
    Ja zazwyczaj kosmetyki staram się zużyć do końca, i nie zdarza mi się żebym miała coś przeterminowanego, no może za wyjątkiem szamponów czy odżywek do włosów.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja pastami do zębów, które już mi nie pasują, czyszcze buty, a dokładnie podeszwy fajnie się wybielają 😃

    OdpowiedzUsuń
  8. Da się wykorzystać szampon? Da się:)
    Też piorę w szamponie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Staram się kosmetyki zużyć do końca. Gdy jakiś szampon mi nie spasuje wykorzystuję go do mycia podłóg.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za odwiedziny i cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Ciekawe pomysły, szampon, mydło albo żel pod prysznic zawsze dobrze sprawdzają mi się podczas porządków :) Myję nimi wszystko :) Nie próbowałam prania szamponem- ciekawa opcja :D
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja stare tłuste kremy wykorzystuję do czyszczenia butów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak, przeterminowany szampon jako środek do mycia podłóg. Dolewam tylko trochę octu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tym szamponem spróbuję
    Dziękuję za wizytę na moich stronach
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Uciekł mi komentarz. To z szamponem wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy bym nie pomyślała o takim wykorzystaniu szamponu...

    OdpowiedzUsuń

Nieopłacone linki nie są zatwierdzane. Chcesz się na tej stronie zareklamować? Sprawdź zakładkę Reklama :)
Prosimy o dodanie bloga do listy wyjątków filtrów reklam, z szacunku do naszej pracy, dzięki reklamom możemy utrzymać wysoką jakość treści.