Menu

Współprace barterowe

Na blogu Leyraa Blog są realizowane również współprace w rozliczeniu barterowym. Współpraca może przebiegać na zasadzie testowania przez nas produktów i wystawieniu opinii w formie posta na blogu. Może też być podstawą organizacja konkursu i publikacja w social media przez nas.


Testowanie produktów - artykuły w rozliczeniu barterowym napisane przez redakcję bloga: 

  • Są zamieszczane na stronie głównej - możliwość ustalenia czasu emisji. 
  • Mogą być oznaczone etykietą i odbiorca może trafić z menu np. Włosy, Uroda, Lifestyle. 
  • Są wysoko wypozycjonowane w Google. 
  • Oznaczenie zgodnie z wymogami UOKiK - Post sponsorowany. 
  • Krótki wpis - do 1000 znaków, jeden link, jedno zdjęcie we wpisie - równowartość w produkcie 150zł. 
  • Średni wpis - do 2000 znaków, 1-2 linków, 2 zdjęcia we wpisie - równowartość w produkcie 200zł. 
  • Długi wpis - do 3000 znaków, 1-3 linków, 3 zdjęcia we wpisie - równowartość w produkcie 300zł. 
  • Długi wpis XL - do 4000 znaków, 1-4 linków, 4 zdjęcia we wpisie - równowartość w produkcie 400zł. 
Podane stawki nie zawierają opcji odkupienia zdjęć. Zlecający może natomiast wykorzystać zdjęcia z posta w swoich social mediach, jeżeli nie usunie logo i oznaczy twórcę.


Kategorie jakie będą brane pod uwagę przy współpracach barterowych:

  • kosmetyki pielęgnacyjne do ciała i włosów, akcesoria do pielęgnacji, akcesoria do stylizacji paznokci,
  • suplementy diety,
  • kuchnia: wyposażenie, zioła do picia, przyprawy, gotowe posiłki instant, żywność dla sportowców,
  • świece zapachowe,
  • chemia gospodarcza,
  • odzież, biżuteria (uprzedzam, przy realizacji zdjęć na osobie dłuższe terminy realizacji niż przy standardowym flat lay, ze względu na organizację sesji)
  • karmy i szampony dla zwierzaków domowych (mam nierasowego pieska suczkę i kocura dachowca),
  • sprzęt do treningu w domowych warunkach,
  • lifestyle: karty podarunkowe, bilety, karnety,
  • książki: dziedzina biznes, samorozwój, zdrowie mentalne,
  • dla dorosłych: alkohol i zabawki erotyczne,
  • dodatkowe wyposażenie i płyny eksplanacyjne do samochodu (BMW i Peuegot),
  • elektronika: drobny sprzęt codziennego użytku. Części do telefonu, tableta, laptopa.

Wykupienie zdjęć z posta do użytku komercyjnego na licencji Royalty Free (RF): 

  • Bez oznaczeń (znaku wodnego czy logotypu).  To oznacza, że po pobraniu utwory mogą być wykorzystywane bez ograniczeń branżowych, terytorialnych czy czasowych.
  • Jednorazowa sprzedaż - 30zł netto/sztuka (faktura vat useme).
  • Przy zakupie większej ilości, możliwa negocjacja cen i podpisania umowy na pakiet.


Dodatkowa promocja w social media bloga i panel boczny na blogu: "Warto przeczytać":

Zamieszczenie zdjęć i linków do wpisu utworzonego w ramach współpracy z reklamodawcą w social mediach bloga (Instagram, Facebook, Pinterest, Twitter) wraz z ceną dodatkowej emisji w bloku "Warto przeczytać":
  • emisja 7 dni – 40 zł/brutto  
  • emisja 14 dni – 50 zł/brutto  
  • emisja 30 dni – 100 zł/brutto

Organizacja konkursu w social media bloga szczegóły w zakładce konkursy


1. Produkty przekazane w ramach barteru muszą mieć ważną gwarancję lub termin przydatności do spożycia - minimum 3 miesiące.
2. Nie akceptuję próbek, produktów przechadzanych przez poprzednich testerów, które po testach mam zwracać.
3. Nie akceptuję współprac od firm, które akceptują i pochwalają przemoc wobec kobiet, mężczyzn, dzieci, zwierząt. Nawołują do przymusowej jakiejkolwiek religii, głoszą poglądy sprzeczne z współczesną medycyną, zachęcają do zaostrzania prawa czy prowokują histerię w społeczeństwie.
4. Aby uniknąć konfliktów z powodu niedopasowania produktu i niezadowolenia z współpracy, proszę wpierw sprawdzić profil urodowy w zakładce "O mnie", lub zapytać w email-u, czy podczas stosowania produktu z danym składem wystąpiły wcześniej reakcje alergiczne, lub inne nieprzyjemne skutki uboczne.



Współpraca barterowa w blogosferze

Kampania marketingowa w internecie oparta na współpracy barterowej ma duży sens i szansę na powodzenie w przypadku marek, które rozpoczynają swoje pierwsze kroki na rynku lub dysponują niskim budżetem reklamowym. Ze względu na niskie koszty, jest to jedna z obecnie najtańszych form reklamy w internecie, która ma szansę przynieść firmie zyski i rozpoznawalność. Współpraca oczywiście powinna być dobrana do twórcy, który specjalizuje się w tematyce zbieżnej z naszą branżą. Dzisiaj firmy chętnie wysyłają swoje produkty internetowym twórcom, a oni w zamian rozpisują się o produkcie i marce z zaangażowaniem. Barter zakłada wymianę towaru (marka) za usługi promocyjne (bloger). Jak może wyglądać współpraca barterowa z blogerem? Opierają się na zasadzie wymiany. Marka oferuje blogerowi skorzystanie ze swoich produktów lub usługi, autor testuje, a następnie zdaje relację na ustalonych w umowie swoich kanałach (może to być blog, profil w serwisie Facebook, Instagram itp.). Marka zyskuje miejsce u popularnego autora, natomiast bloger może przetestować nowości produktowe lub skorzystać z usługi. 

Pozycjonowanie przez blogowanie

Przewagą blogerów nad Infuencerami jest dodatkowo ich strona internetowa, czyli blog. Blogi to świetne narzędzie do pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Gdy bloger opublikuje wpis dotyczący danej firmy i w treści podlinkuje adres strony marki, marka automatycznie zyskuje pozycjonowanie w wyszukiwarce. Jest to również szybki i niskokosztowy sposób na zbudowanie pozycji w wyszukiwarce Google. Leyraa Blog tworzony jest pod tym samym adresem od 2015 roku, co daje dziś bardzo ugruntowaną pozycję w Google. Wyszukiwarka Google jest dziś nadal topową wyszukiwarką, zna ją praktycznie każdy internauta w Polsce i na świecie. Gdy myślimy o problemie, który chcemy rozwiązać, odruchowo sprawdzamy zagadnienie w Google. Internauci dziś szukają w internecie opinii o kosmetykach osób o podobnym typie cery, jak i kosmetycznych recenzji dotyczących produktów do włosów. Szukają zdjęć przedstawiających gotowe propozycje jak się ubrać. Klienci chcą poznać jakie właściwości mają suplementy diety, porównać skład i wybrać taki, jaki najbardziej będzie odpowiadał potrzebom kupującego. Mogą szybko znaleźć odpowiedź na nurtujące pytanie, czytając blogi tematyczne specjalizujące się w danej dziedzinie. Treść posta jest zawsze tworzona zgodnie z zasadami SEO, słowa kluczowe są zawsze odpowiednio dobierane. Ponadto wykonane zdjęcia i umieszczone w poście są zawsze opisane, dzięki czemu również poprzez przeglądarkę Google Grafika, odbiorca trafi na post na blogu.