Menu

Różnice między wpisem sponsorowanym a artykułem zewnętrznym - Co musisz wiedzieć?

W dzisiejszych czasach coraz serwisów internetowych współpracuje z blogerami w ramach działań sponsorowanych. Jednakże istnieje subtelna, ale istotna różnica między wpisem sponsorowanym napisanym przez redakcję bloga a artykułem zewnętrznym dostarczonym przez sponsora. Warto poznać te różnice, aby móc świadomie wybrać najlepszą usługę dla swojej firmy. 


Wpis sponsorowany napisany przez redakcję bloga: 


Zgodność z wartościami bloga: Redakcja dba o to, aby wpis sponsorowany pasował do wartości i misji bloga, aby nie naruszać zaufania czytelników. 

Wiarygodność: Pomimo płatnej współpracy, redakcja stara się utrzymać wiarygodność i uczciwość w przekazywaniu informacji. Niezależność w pisaniu wpisu pozwala na zachowanie obiektywizmu i rzetelności. 

Wyższa stawka: Artykuły napisane przez naszą redakcję są wynikiem starannej pracy, badania tematu oraz dbałości o jakość i merytorykę. Dlatego też adekwatna cena, która jest wynikiem poniesionych nakładów pracy, jest uzasadniona. Każdy taki artykuł jest owocem wysiłku i zaangażowania naszego zespołu, mającym na celu dostarczenie czytelnikom treści wartościowych i rzetelnych. Wierzymy w to, że jakość naszej pracy jest bezcenna i adekwatna cena za nią odzwierciedla nasze wysiłki oraz poświęcenie.  


Artykuł zewnętrzny dostarczony przez sponsora:


Treść dostarczona przez sponsora: Artykuł zewnętrzny jest w całości tworzony przez zespół wewnętrzny sponsora, lub agencję współpracującą ze sponsorem. Treść jest często przygotowywana z myślą o promocji produktu lub marki. 

Mniej pracy redakcyjnej: W przeciwieństwie do wpisu sponsorowanego napisanego przez redakcję bloga, redaktorzy nie poświęcają aż tyle czasu na pracę, zapłata następuję jedynie za udostępnienie powierzchni reklamowej na blogu. Redakcja jednak w dalszym ciągu pilnuje jakości treści i odrzuca niemoralne propozycje, aby post nie naruszał zasad etyki czy nie wprowadzał w błąd czytelników. 

Oznaczenie: Tego typu posty zawierają dodatkowo oznaczenie - Materiał zewnętrzny, lub inaczej - Artykuł partnera. Sponsor może wybrać preferowaną formę. 

Zasady zamieszczania treści na blogu


W ramach współpracy z firmami, na blogu akceptowane są treści z zakresu lifestyle, obejmujące szeroki wachlarz tematów. Dozwolone treści obejmują między innymi: 
Uroda: kosmetyki pielęgnacyjne dla ciała i włosów dla kobiet i mężczyzn, akcesoria do pielęgnacji oraz stylizacji. 
Kuchnia: wyposażenie, żywienie, chemia gospodarcza, 
Moda: odzież, akcesoria, trendy, 
Zwierzaki domowe: pielęgnacja i żywienie dla zwierząt domowych, 
Sport: informacje edukacyjne na temat treningów w miejscach zewnętrznych, współprace z trenerami personalnymi, sprzęt do treningu w domowych warunkach. 
Informacje o aktualnych wydarzeniach kulturalnych, 
Edukacja: dziedziny takie jak biznes, samorozwój, zdrowie mentalne, w tym zdrowie seksualne. 

Należy jednak pamiętać, że istnieją również treści niedozwolone, które nie będą akceptowane na blogu. Wśród nich znajdują się promowanie firm popierających ideologię patriarchatu oraz jej konsekwencje, jak brak szacunku i przemoc wobec kobiet, mężczyzn, zwierząt czy dzieci. Niedozwolone są treści nawołujące do przymusowej religii, promujące poglądy sprzeczne z współczesną medycyną, zachęcające do zaostrzania prawa lub prowokujące histerię społeczną. Nieakceptowane są treści dotyczące hazardu, w tym reklamy kredytów, pożyczek, kryptowalut oraz kasyn. Wszelkie wspomniane treści będą odrzucane, aby zapewnić czytelnikom dostęp do wartościowych i bezpiecznych informacji. 


Oznaczenia "Post sponsorowany" przy artykułach na blogu


Ważną kwestią, którą pragniemy podkreślić, jest konieczność ścisłego przestrzegania obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących publikacji treści sponsorowanych. Zgodnie z wymogami UOKiK, każdy wpis sponsorowany musi być wyraźnie oznaczony jako "Post sponsorowany", aby czytelnicy mieli pełną świadomość charakteru przekazywanej informacji. Marka Leyraa Blog, której historia sięga już ośmiu lat istnienia, cieszy się ugruntowaną renomą i zaufaniem czytelników. Nie ma miejsca na nieprecyzyjne lub nieścisłe praktyki. Wpisy sponsorowane są integralną częścią naszej działalności, ale muszą być transparentnie oznaczone, aby zachować naszą wiarygodność i zaufanie naszej społeczności. W związku z tym, dbamy o to, aby każdy wpis sponsorowany był opatrzony odpowiednim oznaczeniem, podkreślając nasze zobowiązanie do zgodności z obowiązującymi standardami i przepisami prawnymi.


Cennik dla wspomnianych usług znajduje się w zakładce: Reklama


Poznaj nasze pozostałe usługi: