sobota, 15 sierpnia 2015

Nafta kosmetyczna

Nafty używałam jeszcze zanim zaczęłam olejować włosy. Teraz stoi zapomniana na półce, czas do niej wrócić. 

Nafta kosmetyczna na włosy - działanie i właściwości (źródło: wieczniemloda.com):

  • pielęgnuje włosy
  • nadaje włosom połysk i miękkość
  • może zmniejszyć wypadanie włosów, zagęścić je czy nawet przyspieszyć ich porost (jak u Violetti Villas)
  • często występuje w formie gotowej, wzbogacona biopierwiastkami czy wit. A i E, które zwiększają jej właściwości pielęgnacyjne
  • doskonała do włosów suchych, łamliwych i matowych, ciężkich do ułożenia, z tendencją do plątania się


Jak stosować?:

  • Przed myciem na góra 20min. Po czym dokładnie zmyć. Nafta jest ciężka do zmycia, potrzebny dobrze oczyszczający szampon z SLS. Po umyciu najlepiej użyć odżywki.
  • Jako płukanki. Do litra przegotowanej wody dodać 2, 3 krople nafty. Użyć do ostatniego płukania.
  • Jako dodatek do masek: np. z olejkiem rycynowym i żółtkiem.
Jak często używać?:
Używałam jej kiedyś góra 1 raz w tygodniu i taki czas odpowiadał moim włosom.
Gdy chciałam częściej to włosy się zbuntowały i stały się oklapnięte i bez życia.

PLUSY:
- włosy mniej wypadały, 
- były mocniejsze, nie łamały się,
- nie puszyły się,
- łatwo się rozczesują,
- włosy stały się bardziej sypkie, miękkie,
- mniej się plątały.

MINUSY:
- zapach, okropny, na szczęście znika po użyciu szamponu,
- stosowałam zarówno wersje bez dodatków jak i z dodatkami (np. aloesem). Nie zauważyłam żadnej różnicy w działaniu,
- efekt utrzymuje się tylko do następnego mycia, nie jest to trwałe odżywienie.

Ilość zużytych opakowań: 3
Czy kupię ponownie?: tak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz